Biografie
Novinky
Kariéra
Statistiky v F1

Biografie

Celé jméno: Kimi Matias Räikkönen

Přezdívky: Iceman, Kimppa, Rakka, Kimster

Národnost: Fin

Datum narození: 17 října 1979

Místo narození: Espoo (Finsko)

Výška: 175cm

Váha: 71,5 kg

Bydliště: Švýcarsko

 

 

Kimi Räikönen zaznamenával obrovské úspěchy již od dětství v závodech motokár. Postupně měl však stále vyšší cíle a postupoval od jedné série ke druhé (namátku třeba European Formula Super A nebo Formula Ford Euro Cup). Předváděl zde vynikající výkony. Ve dvaceti již přesedlal do prestižnější Formule Renault, kde vyhrál zimní sérii. Rok poté se usadil ve Velké Británii a jezdil zde British Renault Championship, kde vyhrál sedm z deseti závodů V roce Kimi vyhrál 13 z 23 závodů v sérii Formula Renault. Tímto si Kimi začínal získavat zájem velkého světa Formule 1. První příležitost mu dal Peter Sauber, majitel tehdejší stáje Sauber. Hned po prvních testech byl Peter Kimiho jezdeckým uměním doslova nadšen. Podepsal s ním smlouvu na rok 2001 v pozici závodního jezdce v týmu Sauber. V sezóně 2001 se blýsknul několika dobrými výsledky a umístil se a celkovém devátém místě s devíti body. Na konci sezóny odcházel z týmu McLaren veleúspěšný krajan Kimiho, Mikka Hakkinen. Mimochodem také dvojnásobný šampion. Tým se rozhodl držet tradici finských pilotů Ron Dennis (šéf stáje McLaren) podepsal s Kimim smlouvu na následující roky. Sezona 2002 byla spíše seznamovací, Kimi skončil celkové šestý. V sezóně 2003 však zaznamenal své první vítězství (Grand Prix Malajsie 2003). Celou sezónu odváděl skvělou práci a skončil pouhé dva body za světovým šampionem Michaelem Schumacherem. Rázem mnoho odborníku prohlašovalo Kimiho za možného nástupce Michaela Schumachera Nadcházející sezóna byla však obrovským zklamáním jak pro Kimiho tak pro celý tým McLaren. Monopost McLarenu a především motory Mercedes disponovaly obrovskou nespolehlivostí. V sezóně 2005 však Adrian Newey (tehdejší šéf konstruktér McLarneu) zhotovil nejrychlejší auto celého startovního pole. Kámen úrazu byly ovšem opět motory Mercedes, které v rozhodujících chvílich zklamaly. Obrovský potenciál Neweyho vozu byl tak zahozen a tuto sezónu lze považovat za velice smolnou z pohledu Kimiho i celého týmu. V sezóně 2006 stále v barvách britské stáje z Wokingu Kimi prožíval další sezonu plnou zklamání a frustrace. Už dlouho se spekulovalo o odchodu sedminásobného šampiona Michaela Schumachera ze stáje Ferrari a vůbec z celé Formule 1. Michael to po Velké ceně Itálie, kterou suveréně vyhrál, oznámil na tiskové konferenci veřejně. Visel zde ovšem velký otazník, kdo nahradí legendu ve stáji Ferrari? Ano, byl to právě Kimi Raikkonen, mimochodem velký kamarád Michaela, kdo nahradil odcházející legendu. Luca Montezemolo, prezident Ferrari, Kimiho sledoval už dlouho a velice ho obdivoval. Není divu, že právě tento mladý Fin nahradil Michaela ve Ferrari. 6 vítězství hned první sezonu mu přineslo tolik vytoužený TITUL MISTRA SVĚTA. Gratulujeme Kimi! V Roce 2008 se potýkal Kimi s potížemi hlavně v kvalifikacích, což přinášelo často velmi težkou situaci do závodu a výsledkově nepříliš lichotivé umístění. Kimi Raikkonen zajel v roce 2008 10 nejrychlejšich kol v závodě a tím vyrovnal rekord MS z roku 2004 a zároveň svůj rekord z roku 2005. Na sezonu 2009 se chystá velká řádka změn pravidel tak uvidíme jak se s tím Kimi vypořádá.



| KEEP FLYING KIMI |